38 total views

Την πιθανότητα δημιουργίας επικίνδυνων θρομβώσεων στο αίμα καθώς και τον κίνδυνο πρόκλησης εγκεφαλικού αυξάνουν τα αντιψυχωσικά φάρμακα, σύμφωνα με μια νέα βρετανική έρευνα.

Την πιθανότητα δημιουργίας επικίνδυνων θρομβώσεων στο αίμα και συνεπώς τον κίνδυνο πρόκλησης εγκεφαλικού αυξάνουν τα αντιψυχωσικά φάρμακα, σύμφωνα με μια νέα βρετανική έρευνα.

Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Νότιγχαμ, στην μελέτη τους που δημοσιεύτηκε στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό “British Medical Journal, παρέχουν τις ισχυρότερες μέχρι σήμερα ενδείξεις για την ύπαρξη σχέσης ανάμεσα σε αυτού του είδους τα ψυχοφάρμακα και στην θρόμβωση.

Οι επιστήμονες, ανέλυσαν 25.000 περιστατικά ασθενών και διαπίστωσαν ότι όσοι έπαιρναν επί δύο χρόνια αντιψυχωσικά φάρμακα, εμφάνιζαν αύξηση κατά το ένα τρίτο περίπου της πιθανότητας εμφάνισης θρομβώσεων στο αίμα, καθώς και στους πνεύμονες.

Ο κίνδυνος φαίνεται να είναι ακόμα μεγαλύτερος για τα νεότερα “μη τυπικά” αντιψυχωσικά, καθώς ασθενείς που παίρνουν αυτά τα φάρμακα, έχουν 73% περισσότερες πιθανότητες θρόμβωσης έναντι αύξησης 28% για όσους λαμβάνουν τα παλαιότερα και λοιπά αντιψυχωσικά.

Τα αντιψυχωσικά φάρμακα συνήθως χορηγούνται σε ασθενείς με παθήσεις όπως η σχιζοφρένεια και η διπολική διαταραχή, μερικές φορές όμως συνταγογραφούνται από τους γιατρούς ακόμα και σε περιπτώσεις ανθρώπων με χρόνια ναυτία, ιλίγγους και άνοια.

Οι βρετανοί γιατροί ανέφεραν ότι αν τα ευρήματά τους επιβεβαιωθούν και από άλλες μεταγενέστερες μελέτες, τότε τα συγκεκριμένα ψυχοφάρμακα ίσως θα έπρεπε να λαμβάνονται “με μεγαλύτερη επιφύλαξη” από τους ασθενείς, οι οποίοι είτε έχουν λιγότερο σοβαρά ψυχικά προβλήματα, είτε που έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης θρόμβωσης εξαιτίας άλλων προβλημάτων υγείας.

Στο ίδιο περιοδικό, ο καθηγητής Τζιοβάνι Γκαμπάσι του Ιατρικού Κέντρου Invecchiamento της Ρώμης επισημαίνει ότι είναι σημαντικό οι γιατροί να εντοπίζουν ποιοι ασθενείς έχουν υψηλότερο κίνδυνο για παρενέργειες, όπως η θρόμβωση, από τη λήψη των αντιψυχωσικών.

Πηγή : Πρώτο Θέμα