321 total views

Προς – https://troktiko.blogspot.com/ – 20/03/10 – troktikos@gmail.com

Με μεγάλη μας χαρά διαβάσαμε το πρόσφατο μήνυμα από το ΕΚΑΒhttps://is.gd/aPHRC ) σχετικά με τη προάσπιση του ονόματός του, καθώς και των υπηρεσιών που προσφέρει στη χώρα μας. Θα συμφωνήσουμε σε όσα γράφουν. Προτού γίνονται οι όποιες καταγγελίες είναι σημαντικό να ακολουθούνται οι διαδικασίες παραπόνων και εσωτερικής διαχείρισης της κάθε υπηρεσίας και να δίνεται στο κάθε φορέα η δυνατότητα εσωτερικής διόρθωσης.

Η σχετικά νεοσύστατη οργάνωσή μας, η Ελληνική Διπολική Οργάνωση – ΕΔΟ, (https://www.bipolar.gr/https://edomeagapi.bipolar.gr/μέσα στα πλαίσια προάσπισης των δικαιωμάτων των φίλων και μελών μας που πάσχουν από τη διπολική διαταραχή (μανιοκατάθλιψη, https://whatis.bipolar.gr/), από πολύ νωρίς δέχεται διάφορες καταγγελίες για παραπτώματα επαγγελματιών υγείας. Λόγω έλλειψης πόρων (https://sponsors.bipolar.gr/) αλλά και προτεραιότητας για την ανάπτυξη άλλων προγραμμάτων που στοχεύουν στην ενημέρωση και στήριξη των διπολικών ασθενών, μέχρι τώρα δεν είχαμε αρχίσει την όποια σχετική ενεργή δράση σε αντίστοιχα περιστατικά.

Πέρσι είχαμε ακούσει μία πραγματικά τραγική ιστορία από το πατέρα ενός διπολικού ασθενή, που κατά τη διάρκεια επέμβασης του ΕΚΑΒ και νοσηλείας του ασθενή, τα όσα μας δηλώθηκαν ότι έλαβαν χώρα είναι πραγματικά τραγικά. Ο άνθρωπος φοβόταν και δεν ήξερε που να κάνει την όποια καταγγελία για το τραγικό συμβάν το οποίο συνέβη από νοσοκόμο του ΕΚΑΒ. Τον συμβουλέψαμε να κάνει την καταγγελία του γραπτά στο ΕΚΑΒ και να τη κοινοποιήσει στο υπουργείο υγείας. Από όσο γνωρίζουμε κάτι τέτοιο ποτέ δεν έγινε – προφανώς και λόγω φόβου του αλλά και δυσπιστίας προς τις όποιες υπηρεσίες.

Θα θέλαμε σε δημόσια απάντηση του ΕΚΑΒ στο blog σας, να ενημερώσει το κοινό για το ποια είναι η επίσημη διαδικασία καταγγελίας σχετικών παραπτωμάτων των υπαλλήλων του, με απλό και επιγραμματικό τρόπο που να δίνει τη δυνατότητα στο κάθε ασθενή ή συγγενή του, να μπορεί πολιτισμένα και με πίστη στην όλη λειτουργία και χωρίς φόβο, να κάνει την όποια καταγγελία.

Το μήνυμα τους δείχνει ενδιαφέρον και σωστό πνεύμα λειτουργίας και οφείλουμε να το σεβαστούμε. Δεσμευόμαστε να ακολουθούμε τις διαδικασίες τους και να ενημερώνουμε το κοινό με σωστό και αντικειμενικό τρόπο για τα αποτελέσματα των όποιων περιστατικών έρθουν στην αντίληψή μας.

Είναι σημαντικό δε να σημειωθεί, ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ψυχικά ασθενών που καταλήγουν σε νοσοκομεία μέσω άμεσης επέμβασης του ΕΚΑΒ και της αστυνομίας, είναι δυστυχώς διπολικοί που είναι σε μανιακές ή ψυχωτικές κρίσεις. Σε μία χώρα που ακόμα δεν έχει αρκετά αναπτυγμένες ψυχικές δομές στη κοινότητα, είναι φυσικό επακόλουθο να υπάρχουν οι σχετικές επεμβάσεις “τελευταίας στιγμής” στις πιο δύσκολες και κρίσιμες ώρες. Αυτό κάνει το έργο και των ασθενών αλλά και των επαγγελματιών υγείας και άλλων σχετικών φορέων όπως η αστυνομία, ακόμα πιο δύσκολο και δυσάρεστο από ότι θα έπρεπε να είναι και κάνει τη δική μας δουλειά αξιολόγησης και διαχείρισης της κάθε καταγγελίας ακόμα πιο ιδιαίτερη.

Τέλος θα θέλαμε να ενημερώσουμε το διπολικό και ψυχιατρικό κοινό του blog σας, ότιμπορούν να κάνουν τις όποιες καταγγελίες τους ΕΔΟhttps://complaints.bipolar.gr/για τις οποίες στο παρόν διάστημα συνεχίζουμε να κάνουμε καταγραφή και σιγά, σιγά να δουλεύουμε για τα θέματα και τις καταγγελίες που μας είναι εφικτό να βοηθήσουμε.

Ως μία γνήσια διπολική οργάνωση, δεχόμαστε καταγγελίες και για καλές συμπεριφορές από επαγγελματίες υγείας οι οποίες είναι πολύ αγαπητές.

Θα θέλαμε επίσης να ενεργοποιήσουμε τους φοιτητές νομικής ή νεαρούς δικηγόρους που θα ενδιαφέρονταν να βοηθήσουν τη λειτουργία των υπηρεσιών προάσπισης της ΕΔΟ. Θα χαρούμε να έχουμε τις όποιες εγγραφές τους ΕΔΟ:https://edo.bipolar.gr/

Σας ευχαριστούμε για τη φιλοξενία.